Padlógáz

Welcome  

 

.:::Kszöntés:::. 

 

.:::MENÜ:::. 

 

.:::Tuining leírások:::. 

 

VERSENYNAPTÁRAK

 

CHAT 

Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 

Ösz látogatottság 

Indulás: 2004-06-23
 
.:::Motor infó:::.
.:::Motor infó:::. : GSX-R1000

GSX-R1000

  2005.01.26. 21:25

Csupán két éve történt, hogy a SUZUKI három szóban megfogalmazott egy felkérést: OWN THE RACETRACK (Urald a pályát!) Ez a felkérés a legendás GSX-R sorozat új királyát, az ezrest birtoklókat célozta leginkább, és elõre vetítette az "igazi teljesítmény" tulajdonlásának lehetõségét. A teljesítmény és ütõképesség ami a GSX-R1000-ben rejlik, - úgy mint korábban a GSX-R600 és GSX-R750 - a Világ rajtrácsain átvette a hatalmat és a verseny-sorozatokat "virtuális SUZUKI kupává" változtatta

GSX-R1000

 

Csupán két éve történt, hogy a SUZUKI három szóban megfogalmazott egy felkérést: OWN THE RACETRACK (Urald a pályát!) Ez a felkérés a legendás GSX-R sorozat új királyát, az ezrest birtoklókat célozta leginkább, és elõre vetítette az "igazi teljesítmény" tulajdonlásának lehetõségét. A teljesítmény és ütõképesség ami a GSX-R1000-ben rejlik, - úgy mint korábban a GSX-R600 és GSX-R750 - a Világ rajtrácsain átvette a hatalmat és a verseny-sorozatokat "virtuális SUZUKI kupává" változtatta.

A magasztalt teljesítmény számos nemzetközi és nemzeti bajnoki címet hozott, mint például:

- 2001 FIM Endurance World Cup
- 2002 AMA Formula Xtreme Series
- 2002 Isle of Man TT
- 2002 All Japan Road Race X-Formula
- 2001 International German Championship Superstock
- 2001 WERA National Endurance Series


Megszületett a teljesítmény ami felülmúlt minden várakozást és felülíratta a rekord bejegyzéseket.

EZEK UTÁN A SZUZUKI MÉRNÖKÖK MÉG MESSZEBB MERÉSZKEDTEK!

Újragondolták a GSX-R1000-est, nagyobb teljesítmény, kisebb száraz-tömeg, vadiúj váz, izgalmas, új, agresszív, áramvonalas idomzat az eredmény. Aki ezek után úgy gondolja, az "Urald a pályát" - nehezen teljesíthetõ, csodálkozni fog! Most született még csak, de az új 1000-es a - teljes GSX-R sorozathoz hasonlóan - teljhatalmat fog kivívni!

Az erõforrás amely rengeteget változott!

A GSX-R 1000 erõforrása megjelenésekor azonnal "KÖVETENDÕ-PÉLDÁVÁ" vált a sportmotorok világában. (úgy néz ki - CSAK KÖZELÍTGETHETÕ :-)), Full-Gas)

Legyen szó a lenyûgözõ teljesítmény pályán való kiaknázásáról, vagy akár a közúti gyorsításokról, brutális autópálya-menetekrõl, a GSX-R1000-es hihetetlenül kompakt és erõteljes motorja méltán nevezhtõ a legfejlettebb technikának a mûvészi motorkerékpár építés történelmében. A 988 köbcentis négyhengeres mûszaki jellemzõi sorra verseny-technikát idéznek: folyadék-hûtés, DOHC, 73x59-es furat-löket arány, kompakt égésterek 25 fokos szelep-szögekkel, könnyûfém-öntvény henger-blokk a felsõ forgattyús-ház öntvénnyel egy darabból, hengerfalak a SUZUKI-által kifejlesztett nikkel-foszfor-szilikon-karbid bevonattal (SCEM, Suzuki Composite Electrochemical Material).
Kovácsolt alumínium-ötvözet dugattyúk, rövid szoknyával, extra-rövid csapszegekkel. Hidegen megmunkált króm-moly hajtórudak, szimpla szeleprugók, könnyû, alumínium szeleprugó nyomótányérok, öntött, üreges mûködtetõ mechanika. A kompakt kiegyensúlyozó-tengely csökkenti az erõforrás alkatrészeinek vibrációit, ezáltal könnyebb alkatrészek alkalmazását teszi lehetõvé, csökkenti a mechanikai veszteségeket, alkalmazás egyszerre jobb gyorsító-képeséget és vezetõi konfortot eredményez.

Az indító-motorban a ritkaföldfém mágnesek alkalmazása kicsi, könnyû és redkívül nagyteljesítményû szerkezetet eredményezett, gyors és biztos indítást értek el.

2003-ra az erõforrás részleteiben változott. A "szellõzõ-járatok" a szomszédos hengerek között segítenek a dugattyú alatti nyomás gyors kiegyenlítésében, a lefelé mozgó dugattyú alatti gázok gyorsabban elérik a szomszédos dugattyú alját, ami közben felfelé mozog. Az új rendszer rövidíti az utat, amit a dugattyú alatti levegõnek kell megtenni az alsó-henger-nyomás kiegyenlítése érdekében, ezáltal hatásosan csökkenti a fõtengely "pumpáló" munkáját, a légellenállást és a társult teljesítmény veszteségeket.

Új belsõ olaj-járatok táplálják az automata, hidraulikus vezérmûlánc-feszítõ szerkezetet a 2002-es modell külsõ olajcsatornájával ellentétben, ezáltal egyszerûsödött a szerkezet és 50 gramm tömegcsökkenést is elértek.

 

 

Új, agresszív burkolat, amely nem csak jól néz ki.....

A 2003-as GSX-R1000 legfõbb új külsõ jellemzõje a meglehetõsen agresszív formájú burkolat. Több mint egyszerû vizuális trükk, a SUZUKI elismert szakértemének megtestesülése. Sikerült kisebb légellenállást és hatásosabb ram-air rendszert létrehozni. A 2002-es
GSV-R Moto Gp versenymotor tervezési tapasztalatait felhasználva az új GSX-R1000-es több aerodinamikai módosítást tartalmaz, új formájú elsõ sárvédõt, új hátsó-belsõ sárvédõt és ezzel együtt új hátsó idomot kapott. A legnagyobb változás azonban a függõlegesen tájolt elsõ fényszóró, ami lehetõvé tette a ram-air belépõnyílások középvonalhoz közelebb helyezését (középen a legnagyobb a levegõ torlónyomása). Az idei modellel összehasonlítva a belépõ nyílások 2-2 cm-rel közelebb vannak a középvonalhoz. A 10,2 literes airbox és az új csatonák alkalmazása nagyonn nyomatékot eredményezett. A légszûrõházban lévõ szívócsatornák nyílásai csökkentik a szívási impulzusokat és alkalmazásukkal simább középtartomány-beli teljesítmény leadást érhetõ el.
Mint a
GSV-R Moto Gp versenymotor
, az új GSX-R is fekete vázat és lengõvillát kapott. Az új fejidom és szélvédõ még több védelmet nyújt, a tank keskenyebb a nyeregnél, több helyet hagy a térdnek, pálya használatnál több mozgásteret ad.

 

Továbbfejlesztett motorvezérlés, befecskendezés és kipufogó rendszer

A SUZUKI a 2003-as modellt továbbfejleszett digitális vezérlésû motorirányító rendszerrel, új befecskendezõ és kipufogó rendszerrel látta el. Az új digitális közponi elektronka (ECM, Engine Control Module) 32-bites processzort (CPU, Central Processing Unit) és 256 kbyte-os ROM-ot tartalmaz az elõdmodell 16-bitesével és 96 kbyte-jával szeben.
A nagyobb teljesítményû processzor használatával az ECM gyorsabban és pontosabban képes számolni az üzemanyag-befecskendezés mennyiségét és a gyújtás idejét. Az eredmény: hatásosabb égés, pontosabb gázreakciók és kisebb emissziós értékek. A gyorsabb CPU használatával lehetõvé vált az elõd 8 fogú fordulatszám jeladója helyett 22 fogú jeladó alkalmazása.
Az ECM nyolc befecskendezés-vezérlõ térképet tartalmaz, minden hengerhez kettõt. Az "alacsony-terhetés" térképek segítségével a befecskendezendõ mennyiség számolódik a fordulatszám és a beáramló levegõ nyomása alapján, nagy terheléskor pedig a fordulatszám és a gázállás szerint. Az ECM számolja a gyújtási idõpontot a gáz-pozícióból és a fordulatszámból.
Az ECM modul 15 grammal könnyebb a 2002-es-nél. A szívó oldalon is egyszerûsítõ, súlytakarékos módosításokat hajtottak végre. A 2002-es modellen alkalmazott négy fojtószelep-ház helyett az újon két duplát használnak, ámbár az átmérõk és a metszetek nem módosultak, 50 mm-rõl 42-re szûkülnek. Az új fojtószelep-ház alkalmazásával az új modellen is megtalálható a SUZUKI forradalmi SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve) rendszere. Az SDTV alkalmazásával égési hatásfok növekedés, simább gázreakciók és egyenletesebb teljesítmény leadás érhetõ el. A rendszer (SDTV) két pillangószelepbõl áll, az elsõdleges szelepet a motoros vezérli a gázmarkolattal, a másodlagos szelepet pedig az ECM léptetõmotor segítségével a fordulatszámtól függõen. Lineárisabb gázreakció, nagyobb nyomaték "lent", és alacsonyabb szénhidrogén kibocsátás az eredmény.
A befecskendezõ fúvókák 60 fokos szögben állnak a szvócsatorna hossztengelyéhez képest. A 60 fok alakalmazásával elérték, hogy az üzemanyag-sugár fele az elsõdleges pillagószelepre irányul a félig nyitott és "full-gáz"-os állások között; az eredmény: jobb üzemanyag keveredés. Kis nyitási szögek esetén a másodlagos pillangoszelep keltette turbulencia segít a megfelelõ keveredésben.

 

A szívás-vezérlésen kívül a kipufogó-szelep (SET, Suzuki Exhaust Tuning) szervomotorjának vezérlése is a motorirányító rendszer feladata. A kipufogó-pillangószelep a leömlõ és a gyûjtõcsõ találkozásánál talaálható. Fõ funkciója a kipufogógáz "ellennyomásokat" a fordulatszámhoz, gázálláshoz és sebessgi fokozatokhoz hangolni. Záródáskor nagyobb "ellennyomás" (nagyobb nyomaték alacsony fordulaton) keletkezik, a fordulatszám emelkedésével progresszív karakterisztika szerint nyílik. A rendszer alkalmazása 6% nyomatéknövekedést eredményez alacsony fordulatszámoknál, és 17%-kal kisebb szénhidrogén emissziót 3000 ford/perc-nél.
A 2002-es modell titánium kipufogó rendszere nemesacél gyûjtõcsõvel készült, az új modell teljes kipufgója titánium, 600g tömegcsökkenést eredményezve.
A 2003-as GSX-R1000 kipufogó-dob palástja a belsõ csöveivel és végkupakjaival ellentétben - a jelenlegi divattól eltérõen - nem titániumból készül, hanem alumínium ötvözetbõl. Ezzel a technikával 300g tömegmegtakarítás érhetõ el a kizárólag titánból készült dobokkal szemben. Az új dob 10 mm-rel nagyobb átmérõjû, 100 mm-rel hosszabb. Kisebb áramlási ellenállás mellett így nem növekedett a zajkibocsátás.

Az új ezresen megtalálható még ajó bevált PAIR (Pulsed secodary AIR) rendszer is. A légszûrõházból membránszelepen és belsõ járaton keresztül friss levegõ áramlik a kipufogó járatokhoz, ami jelentõsen csökkenti a szénhidrogén és szém-monoxid kibocsátást.

A fejlett rendszerek alkalmazása az új GSX-R1000-est a történelem egyik "legtisztább" nagyteljesítményû motorkerékpárjává tették. A 2003-as modell amellett, hogy a lgerõsebb sportmotor, túlteljesíti az EURO-2-es emissziós normákat.

 

 

Könnyebb, egyszerûbb, merevebb váz...

A vadiúj alumínium váz könnyebb, egyszerûbb, új segédvázzal, változatlan geometriával, öntött villanyakkal és lengõvilla ággyal. A vázba 3 hosszanti sávot préseltek a nagyobb merevség érdekében. A segédváz 4 préselt alumínium csõbõl áll, a 2002-es-nél lényegesen egyszerûbb szerkezet, sokkal kevésbé törékeny, négy csavarral rögzül a fõ váz középsõ öntöt részéhez. A 2003-as GSX-R1000 két kg-mal könnyebb elõdjénél.



Állítható lengõvilla rögzítési pont

Verseny-használat esetén van lehetõség a hátsó villa rögzítési pontjának álítására, speciális verseny-alkatrészek alkalmazásával. A lengõvilla tengely mindkét oldalon távtartó közbetéttel csatlakozik a vázhoz, a speciális alkatrészen lévõ furat helye szerint változik a rögzítési pont magassága. Ez a lehetõség nagyon hasznos lehet jövõre, a superbike géposztályban. (Ugye, Sanyi? Full-Gas)
A lengõvilla öntött lengõvilla csõbõl, tengely-rögzítõ idomokból és préselt fõtartókból áll, amelyeken a - vázhoz hasonlóan - egy préselt hosszani sáv található, a nagyobb merevség érdekében.

 

Radiális rögzítésû elsõ féknyergek

A 2003-as GSX-R1000 megkapta a minden versenymotor ismérveként számon tartott technikát: négydugattyús, radiális féknyergek. A radiális rögzítés nagyobb merevséget, a féknyergekben és rögzítésekben kisebb deformációt eredményez.
A féknyergek oldalanként 60 g-mal könnyebbek, mint a "régi" 6-dugattyúsok. Mivel a új cuccal nagyobb fékerõ érhetõ el, az új féktárcsák "csak" 300 mm-esek a régi háromhuszasok helyett, és összesen 300 g-mal könyebbek. A hátsó satu változatlan: szembedugattyús nyereg és 220-as tárcsa.

 

Teljesen állítható futómû, kerekek

Új a 43 mm-es belsõ-csõ átmérõjû DLC (Diamond Like Carbon) bevonatú elsõ villa állítható rugóelõfeszítéssel, húzó- és nyomó csillapítással. A közponi rugóstag rugóelõfeszítése, húzó- és nyomó csillapítása is állitható, az olajtartály "piggyback" rendszerû. Az elsõ felni 17M/C x MT3,50, 120/70 ZR 17-es radiál abronccsal, a hátsó 17M/C x MT6,00 felnin 190/50 ZR 17 méretû gumi "éktelenkedk".

 

Új "emeletes" elsõ fényszóró, mûszer és LED-es hátsó lámpa

A legmarkánsabb új stílusjegy az új modellen, talán, az új elsõ lámpatest. A felsõ, tompított fényszóró a 55 Wattos H7-es izzóval mûködik együtt, és a távolsági fény bekapcsolásakor is világít. A távolsági fényszóróban - amiben 60 Wattos H4-es izzó található - kapott helyet a helyzetjelzõ izzó is.

Az új mûszerben, a mutatós fordulatszámmérõ "DK-i" negyedében visszajezõ LED található az irányjezõhöz, reflektorhoz, üres-álláshoz, üzemanyg-szinthez. A fordulatszámmérõ mutatójának léptetõmotorját az ECM vezérli. A fordulatszámmérõtõl jobbra kapott helyet a nagy LCD kijelzõ, ami a sebesség, össz-km, két napi számláló, óra és hûtõvíz-hõmérséklet adatait jeleníti meg. A nagy kijelzõ alatt található a programozható fordulatszám-vaku.

Az új "keggyetlen" LED-es hátsó lámpa semmilyen karbantartás nem igényel és nagyon könnyû, fényesebben világít mint a hagyományos izzós megoldás. Az indexlámpák is újak könybbek, áramvonalasabbak.

 

VÉGSZÓ

ÚGY TÛNIK, EZEK UTÁN AZ "OWN THE RACETRACK" NEM CSAK SIMÁN SZLOGEN, -KÜLDETÉS. A 2003-AS GSX-R1000 JOBB LETT, MINT AMIT LEGSZEBB ÁLMAINKBAN REMÉLTÜNK....

Full-Gas

 

Mûszaki adatok

 

motor típusa: 4 ütemû, 4 hengeres, 16 szelepes, folyadékhûtéses, DOHC, TSCC erõmû
fogaskeerék hajtású kiegyenlítõtengely
lökettérfogat: 988 ccm
teljesítmény: 165LE/10800 f/ferc
nyomaték: 112Nm/8400 f/perc
furat x löket: 73,0x59,0
sûrítési viszony: 12,0:1
keverékképzés: elektronikus benzinbefecskendezés
váltó: 6 sebességes mechanikus
teljes hossz: 2045 mm
teljes magasság: 1135 mm
teljes szélesség: 715 mm
tengelytáv: 1395 mm
hasmagasság: 130 mm
ülésmagasság: 830 mm
száraz tömeg: 168 kg
felfügesztés: elsõ: fordított teleszkópvilla, tekercsrugóval, olaj-csillapítással, álítható rugóelõfeszítéssel, állítható húzó és nyomó csillapítással
hátsó: lengõvilla, állítható elõfeszítésû tekercsrugóval, állítható húzó és nyomó csillapítású gáz-olaj csillapítóval
fék: elöl: dupla tárcsafék, négydugattyús nyergekkel, 300 mm
hátul: kétdugattyús nyereg, tárcsa, 220 mm
abroncsok: elöl: 120/70 ZR17 (58W), 17M/C x MT3,50
hátul: 190/50 ZR17 (73W), 17M/C x MT6,00
gyújtás: digitális
üzemanyagtartály: 18,0l
színek: kék - fehér
ezüst
narancs - fekete
egyéb jellemzõk:

SCEM (SUZUKI COMPOSITE ELECTRO-CHEMICAL MATERIAL) hengerfal bevonat
PAIR RENDSZER, SDTV, SET


 

 

 

 

 

Üdv

 

Vekker

 

Számláló

TRY.HU
 

Boldog névnapot!

 

Naptár 2005

2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Víszaszámolás

Csak hónap, nap, óra, perc és mp van hátra Újévig!!!
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

UTOLSÓ MÓDOSÍTÁS

 

<bgsound src="http://www.lord01.extra.hu/k.mp3" loop=1>
Webstyle produced NavBar hitetlenhomepage
Vendégkönyv Képek Hirek/Cikkek Autó tuning Versenynaptárak

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?