Padlógáz

Welcome  

 

.:::Kszöntés:::. 

 

.:::MENÜ:::. 

 

.:::Tuining leírások:::. 

 

VERSENYNAPTÁRAK

 

CHAT 

Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 

Ösz látogatottság 

Indulás: 2004-06-23
 
.:::Motor infó:::.
.:::Motor infó:::. : RM-Z 450 K5

RM-Z 450 K5

  2005.01.26. 21:39

A nyerõ kombináció: 4 ütemû erõ és nyomaték A motocross az önbizalomról szól. Arról az önbizalomról, amit csak egy Suzuki crossgép megülése adhat. Az önbizalom ahhoz, hogy vezessük a versenyt. Az önbizalom a gyõzelemhez. A gép és az ember - a nyerõ kombináció. Ahogy a motor és motoros ugratókon felszökken, hogy aztán a másik oldalon gyönyörû landolást vihessen végbe, mintegy összeforrva a motorral. Az új RM-Z 450-es a teljesítményt kombinálja a könnyû kezelhetõséggel. Hosszú rugóutak, melyek kisimítják a motor futását, és kiváló hatásfokú fékek segítenek a motorosnak. És mindez együtt maga az élvezet.

RM-Z 450 K5

 

A nyerõ kombináció: 4 ütemû erõ és nyomaték

A motocross az önbizalomról szól. Arról az önbizalomról, amit csak egy Suzuki crossgép megülése adhat. Az önbizalom ahhoz, hogy vezessük a versenyt. Az önbizalom a gyõzelemhez.
A gép és az ember - a nyerõ kombináció. Ahogy a motor és motoros ugratókon felszökken, hogy aztán a másik oldalon gyönyörû landolást vihessen végbe, mintegy összeforrva a motorral. Az új RM-Z 450-es a teljesítményt kombinálja a könnyû kezelhetõséggel. Hosszú rugóutak, melyek kisimítják a motor futását, és kiváló hatásfokú fékek segítenek a motorosnak. És mindez együtt maga az élvezet.


A motorblokk, amely az erõt szolgáltatja, a legújabb, a Suzuki zászlóshajóiban, a GSX-R-ekben felvonultatott technikát adoptálja a motocross igényeihez, egy kompakt négyütemû motor formájában, és mindezt egy olyan könnyû hídváz veszi körül, amely könnyû kezelhetõséget tesz lehetõvé, és amelyen kiváló ergonómiájú motoros-pozíciót alakítottak ki. A külsõ pedig a motor filozófiájához alkalmazkodó vad, és erõt sugárzó.

Az egész a motorblokknál kezdõdik. Ez a legerõsebb motocross-blokk, amit a Suzuki valaha is épített, kivételes teljesítmény-súly illetve teljesítmény-lökettérfogat arányokat alkalmazva. Az alapkoncepció egymáshoz közeli furat-löket arány, folyadékhûtés, 4 titánium-szelepes vezérlés, és dupla vezérmû-tengely.

A könnyû, vérpezsdítõ egységcsomag teszi a dolgát, a hosszú rugóutakkal rendelkezõ futómûvet kombinálja az agilis, nyomatákos 4 ütemû blokkal. Jól is néz ki, izgalmas, agresszív forma: eredeti, valódi Suzuki technológia.

Az újítások közt a SASS (Suzuki Advanced Sump System - (Speciális Suzuki Kenési Rendszer) amely lehetõvé tette, hogy a motor súlypontja lejjebb kerüljön, a SAVS (Suzuki Active Vent System - forgattyúsház-levegõztetõ rendszer) amely a forgattyúsház nyomását hivatott csökkenteni, valamint a precíziós (nagypontosságú) öntéstechnológiával készült vékonyfalú alumínium hengerfej, henger és forgattyúsház, amelyet a magnézium-ötvözetû forgattyús és tengelykapcsoló ház, és lépcsõzetesen kialakított erõátvitel a blokk hosszának csökkentése érdekében.

A szelepek elrendezése hasonló a Suzuki zászlóshajójának számító GSX-R 1000-esekben is. Az egymáshoz közeli furat-löket méretezés nagyobb szelepek beépítését tette lehetõvé, valamint a kialakítás miatt szelepenként kisebb állandójú rugó válik beépíthetõvé. Anyagát tekintve titánium-ötvözet, ami könnyebb súlyt eredményez és ezáltal precíz a vezérlés nagy fordulaton is.

A motor az elõremutató Suzuki SASS rendszerrel (Speciális Suzuki Kenési Rendszerrel) készül, ami lehetõvé teszi, hogy a fõtengely lejjebb kerülhessen a forgattyúsházban. A rendszer a forgattyúsházat kettéválasztja két belsõ kamrára, egyiket a fõtengely, a másikat az erõátvitel számára. Az olajszivattyúnak két rotorja van, amelybõl az egyik a forgattyúsházból a hajtómûházba, a másik nagy nyomással juttatja az olajat a fõtengelyre, illetve a hengerfejre.
A rendszer táplál egy fúvókát is, amely egyenesen a dugattyú szoknyájára irányítja az olajsugarat, fokozva ezzel a dugattyú hûtését.

Az új forgattyúsház-levegõztetõ rendszer a SAVS csökkenti a dugattyú alatti nyomást, ezzel is csökkentve a teljesítményveszteséget. A komprimált levegõt egy visszacsapó-szelepen keresztül vezetik az erõátviteli részbe, ahol egy üreges tengelybe vezetve (amely a berúgókart is magán hordozza) a centrifugális erõ kiválasztja belõle az olajat, ami visszafolyik a váltóházba, a levegõ pedig kikerül a szabadba.

Habár az RM-Z 250-es és 450-es hasonló alapelvek szerint épül fel, természetesen számtalan különbség van a két motor között. Az RM-Z 450-es lökettérfogata 449 ccm, 95,5×62,8 mm-es furat×löket aránnyal. A szívószelepek 36, a kipufogó-szelepek 29 mm átmérõjûek, a köztük lévõ szög 26° (13°-13°). A gyújtás forgórészérõl meghajtott balansz-tengely csökkenti a vibrációt, a külön fedéllel kiépített olajszûrõ könnyû cserét tesz lehetõvé.

Az erõátvitel az RM-Z 450-es esetében négysebességes a motor nyomatékossága miatt, így kiküszöböli a felesleges váltogatást. A fejlesztési tesztek során bebizonyosodott, hogy a hagyományos 5 sebességes erõátviteli rendszerekhez képest javult a hatékonyság és ezzel csökkent a köridõ a 4 sebességes RM-Z 450 változat esetén, ugyanakkor keskenyebb blokképítést, a tömegközépponthoz közelebb elhelyezett tengelykapcsolót tesz lehetõvé.
Megbízható, centrifugális vezérlésû dekompresszor segíti az indíthatóságot / újraindíthatóságot. A kipufogószelepet automatikusan nyitja berúgáskor.

A 40 mm-es Keihin FCR porlasztót pillangószelep-állás érzékelõvel látták el (TPS), amely kapcsolatban áll a digitális gyújtással. A gyújtás 3D gyújtástérképpel dolgozik. A jó hatásfokú kipufogórendszert szintén ultramodern anyagokból építették, titánium-ötvözetbõl és rozsdamentes acélból, míg a dob alumínium-ötvözet. A külsõ kipufogódob-burkolatok csavaros megoldással került rögzítésre, így a belsõ zajcsökkentõk anyagok cserélhetõek.

Nincs olyan titkos ötvözet, amely minden motorhoz használható. De minden versenygépnél megvan az ideális kombináció. Az RM-Z 450 esetében a váz könnyû hídváz, és alumínium ötvözetbõl készült. Könnyû kezelhetõséget tesz lehetõvé, kiváló ergonómiájú motoros-pozíciót alakítottak ki, valamint a motorkerékpár könnyû súlypontáthelyezést tesz lehetõvé, kecses formát és gondosan megválasztott lábtartó-pozíciót kapott.

Az új design része a teljesen új tankkialakítás, a hosszú hátsó sárvédõ, az újraformált oldalsó idomok és hûtõburkolat. A jobb oldali idomon egy hõterelõ kapott helyet, amely segít az elsõ dobtól elvezetni a hõt.

A hátsó lengõvilla új kialakítású, a rugóstag rögzítésénél öntött konzollal van szerelve, és kovácsolt tengelyaggyal, látták el. Ez a rendszer megfelelõ rugózást biztosít nagy ugrásoknál és landolásoknál is. A Showa fordított elsõ villák 22 illetve 20 (nyomó/húzó) fokozatban állíthatók. A rugóút az elsõ villáknál 310 mm.

A hátsó teleszkóp 16 illetve 19 pozícióban állítható, a teleszkóprúd átmérõje 18 mm a szokásos 16 helyett, a rugóút a hátsó villa esetében is 310 mm. Az RM-Z 450 új alumínium kerékagya és abroncsa erõsebb, ugyanakkor könnyebb a hagyományosnál.

A motor könnyített féktárcsákat kapott, 250 és 240 mm-es átmérõvel elöl és hátul. A szokásos 6 rögzítési pont helyett 4 ponton rögzül az agyhoz, és a fékcsövek kevlárból készülnek.
A kétdugattyús elsõ fék 27 mm-es dugattyúkkal, míg a fõfékhenger 11 mm-es dugattyúval dolgozik. A hátsó fék 25,4 mm-es alumínium dugattyúkkal mûködik. A kompakt kivitel elég helyet biztosít a kipufogónak a futómû teljes berugózása esetén is. Az új fékpedálok nagy szilárdságú öntvények, és könnyített kivitelûek.

A gumik külön erre a motorra kifejlesztett, Bridgestone gumik, elöl 90/100-21 hátul 120/90-19 méretben. Az extraszéles gumik még jobb tapadást biztosítanak, és a versenygép saját osztályát vezetõ teljesítményéhez tökéletesen illenek. Ezen felül könnyebb kanyarodást tesznek lehetõvé, a súlyuk pedig ezek ellenére kisebb, mint a hagyományos gumiké.


 

Mûszaki adatok

motor típusa: 4 ütemû, egyhengeres vízhûtéses DOHC, 4 szelep
lökettérfogat: 449 ccm
teljesítmény:
nyomaték:
furat x löket: 95.5 x 62.8 mm
sûrítési viszony: 12.0 : 1
keverékképzés: Keihin FCR40 porlasztó
kenés: olajszivattyú, félszáraz olajteknõs
váltó: 4 sebességes, visszatérõ
tengelykapcsoló: többtárcsás, nedves
erõátvitel: láncos
váz: dupla hídváz nagy szilárdságú acélból
villaszög,utánfutás: 25.5 fok / 111 mm
kormányszög: 42 fok (mindkét irányban)
teljes hossz: 2184 mm
teljes magasság: 1260 mm
teljes szélesség: 832 mm
tengelytáv: 1486 mm
hasmagasság: 350 mm
ülésmagasság: 995 mm
száraz tömeg: 100 kg
felfügesztés: elsõ futómû: Showa, 47 mm átmérõjû, állítható teleszkóp, nyomó csillapítás 22 fokozatban állíthatón húzó csillapítás 20 fokozatban állítható

hátsó futómû: Központi rugóstag, rugó elõfeszítés: teljes tartományban állítható, nagy sebességû nyomó csillapítás 4 fokozatban, kis sebességû nyomó csillapítás 16 fokozatban, húzó csillapítás 19 fokozatban állítható
fék: elöl: 2 dugattyús féknyergek, 250 mm-es tárcsával
hátul: 1 ugattyús féknyergek, 240 mm-es tárcsával
abroncsok: elöl: 90/100-21
hátul: 120/90-19
gyújtás: digitális (tranzisztoros) AC-CDI
indítás: berúgós
üzemanyagtartály: 7,0 liter
színek: sárga

 

Üdv

 

Vekker

 

Számláló

TRY.HU
 

Boldog névnapot!

 

Naptár 2005

2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Víszaszámolás

Csak hónap, nap, óra, perc és mp van hátra Újévig!!!
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

UTOLSÓ MÓDOSÍTÁS

 

<bgsound src="http://www.lord01.extra.hu/k.mp3" loop=1>
Webstyle produced NavBar hitetlenhomepage
Vendégkönyv Képek Hirek/Cikkek Autó tuning Versenynaptárak

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?