Padlógáz

Welcome  

 

.:::Kszöntés:::. 

 

.:::MENÜ:::. 

 

.:::Tuining leírások:::. 

 

VERSENYNAPTÁRAK

 

CHAT 

Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 

Ösz látogatottság 

Indulás: 2004-06-23
 
.:::Motor infó:::.
.:::Motor infó:::. : Yamaha DT 125

Yamaha DT 125

  2005.01.26. 22:00

Ha tudni szeretnéd minden tulajdonságát.

Yamaha DT 125

Sziasztok, gondoltam én is dolgozom egy kicsit a köz javára, s hogy nehogy mindig csak a nakedekről, sporttúrákról és speedállatokról legyen szó, én egy enduróval szerzett tapasztalataimat dobom a közösbe. Jelen esetben a Yamaha DT 125 R-ről lesz szó.

Akkor kezdjük az elején – mármint a motor elején.

Az első féktől egyáltalán nem voltam elnyúlva, egydugattyús úszónyerges, ami már első hallásra sem tűnik a mai legkorszerűbb technikának. Csodálkozom hogy a világ második legnagyobb motorkerékpár gyára ilyen fékeket még rak motorra.

Ugorjunk nagyon picit hátrébb, az első teleszkópokra. Sajnos ezekről sem tudok semmi jót mondani, azaz nem sok jót. 41 mm-es belsőcső átmérő, PAIOLI márka (csakúgy mint a hátsó, de az egész jó). Amíg a közúton nyomulsz vele addig semmi gond, de amint a murvás talajról rámegy a hitetlen ember a keményebb terepre, egyből megérzi hogy ez itt biza kevés lesz. S valóban, az is, marha puhák a telórugók, és bizony hamar felütnek. Egyszóval aki sokat akar terepezni, az ne vegyen DT-t.

Picit fentebb találjuk a műszerfalat. Nem egy jövőbe mutató térkép, de azért illik ehhez a gépsárkányhoz. Mindent mutat, az olajvisszajelző lámpa azonban hamar elkezd pánikolni, ekkor még 3 dl olaj bizti van a tartályban. Amúgy 1,2 L a térfogata. Csak a normális olaj(!), de ezt szerintem tudja is mindenki. Enyémbe speciel TTS és YAMALUBE 2-R volt, ezek tökéletesek ehhez az igénybevételhez. A váltóba pedig MOTUL olajat tegyünk, ezzel nagyon jó és puha lesz a szerkezet még hidegen is. Akkor jöjjön a tank. Jó a vonalvezetése, gyári adat szerint 10 literes, bár én soha sem tudtam 9,5 liter naftánál többet tölteni bele. Vigyázzunk, mert rozsdásodik hamar ha nincs tele hosszú állásokkor, s néhány rozsda hulladékot meg is találunk, ha karburátort tisztítunk – hiába van benzinszűrő.

Üléshelyzete inkább túrás, párnázása kellemes. 150 km-nél többet egyszerre semmiképp ne töltsünk rajta, mert tuti hogy este ha az alkoholt nem is, de a püspökfalatunkat érezni fogjuk (ez tapasztalat).

Tankunk alatt találjuk a motorblokkot, ami az egész lényege. Örömmel jelentem hogy marha kircsi a szerkezet. Annak ellenére hogy hengerfala acélperselyes volt, nem nikaszilos, egész jól felpörgött, s marha tartós és megbízható, ez halál komoly. Mielőtt eladtam a tűgörgők úgy csörögtek benne hogy már enyhe motorfékes lassításnál is fájt a szívem olyan hangokat adott ki, de bírta még. Azóta nem tudom hogy kicserélték-e, de nagyon remélem, ugyanis tavaly eladtam a motort.

Dugattyút 20.000 km-nél kellett cserélni, szerintem ez viszont elég kevés. Az oka az volt a hogy a dugó kipufogó felőli részén kiszakadt a 2 gyűrű közötti horony kb. 5 cm-es távolságban (de nem szakadt át azért).

Nem igazán tudtam hogy miért van ez, de hozzá kell tennem hogy rengeteget lett nyírva a motor, gondolok itt most a pusztában való kapartatós korszaktól a hosszas gumiégetésekig – lila is volt a dugattyú belseje mikor szét lett kapva, ami ugyebár a túlhajtás jele.

A motor újbóli összerakásánál figyelni kell a Power szelep beállításával, ugyanis könnyen el lehet rontani, picit komplikált, mert nem mechanikus hanem elektronikus Powerje van – apró hanggal ellenőrzi is magát, ha az ember gyújtásra rakja a motort és amikor a motor leáll. Amit cserélni vagy szerelni kellett rajta:

  • 12000 körül egyszer megzsíroztuk a kormányműben a csapágygolyókat
  • 17000 körül teleszkóp szimmeringek (természetesen gyári – 5000 HUF), amik utána is faszán bírták
  • 20000-nél dugattyú és gyűrűcsere, ez is gyári (27000 HUF kb.)
  • 2-szer első fékbetétet, egyszer hátsót kellett cserélni (14000 km alatt)

Amivel még gondom volt az a karburátor fűtés egyik csavarja ami a hengerfejen található. Innen megy be a víz a karbi köré, és megy vissza a hengerfejen egy másik csavarhoz – a hengerfejen található vízcsőhöz. Na most, nekem az egyik csavar alól megadta magát a tömítés, és mikor kicseréltem, tönkrement a menet a hengerfejben, nem gyenge szívás volt. Ekkor menjünk el egy esztergályoshoz, s csináltassunk egy ugyanolyan csavart, csak kb. 0,5 – 1 cm-mel hosszabbat, tegyünk FBS-t az esztergáltatott csavar és a tömítés köré, így meg tudjuk oldani a problémát.

Egyetlen egyszer állt meg akaratom nélkül, akkor is a gyertyám szart be, amúgy NGK B 9 ES a belevaló.

Annak ellenére hogy puhák az első telók, nemegyszer jártam vele kemény terepen, és térdig érő sárban, amit nagyon jól bírt, és sehol sem fulladt le egyszer sem.

Országúton a 90-es tempót villanymotorként bírja, de ehhez érdemesebb lecserélnünk az első lánckereket egy foggal nagyobbra, így kevesebbet forog majd a motor (6500-at kb. a 7500-8000 helyett) ugyanakkora sebességnél, egyetlen hátulütője hogy kevesebb a tartalékerő a motorban, de az országút ugyebár nem crosspálya, itt nem számít ez annyira.

Amíg még el nem felejtem, a DT Motori Minarelli blokkos volt, ami ugyebár olasz. Ezt furcsálltam is mert a digó gépek nem éppen a megbízhatóságukról híresek, ám íme ez meghazudtolta önmagát.

23000 km-rel adtam el a motort fájó szívvel tavaly, de ha már az embernek nem tud meglepetést okozni a saját gépe, akkor valószínűleg kinőtt abból a géposztályból.

A következő remélem egy túramotor (XJR 400 R) vagy egy nagyenduro (XR 600) lesz, ezek még tartogatnak meglepetéseket az biztos:)

Előnyök:

  • jó üléshelyzet, kényelmes nyereg
  • nagyon megbízható motor
  • 2 személynek is megfelelő
  • jó fogyasztás (4 L/100 km; 90-es átlagtempónál)
  • használtan is keresett

Hátrányok:

·  endurozáshoz túl puha első telók

·  gyenge hatású első fék (elsőkerékre azért fel lehet állítani, de nehezen)

·  karburátor leszedése körülményes (de ez ne rettentsen vissza attól senkit hogy kitisztítsa)

Ja igen, és még valami; a következő revüben (2002/7) benne lesz a DT 125 teszt, ahol lehet hogy nem ezeket fogják írni, de ez az én véleményem és tapasztalatom amit a 4 szezon alatt szereztem a szöcskével.

Motoros üdvözlettel: Gunyi Hartáról

 

Üdv

 

Vekker

 

Számláló

TRY.HU
 

Boldog névnapot!

 

Naptár 2005

2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Víszaszámolás

Csak hónap, nap, óra, perc és mp van hátra Újévig!!!
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

UTOLSÓ MÓDOSÍTÁS

 

<bgsound src="http://www.lord01.extra.hu/k.mp3" loop=1>
Webstyle produced NavBar hitetlenhomepage
Vendégkönyv Képek Hirek/Cikkek Autó tuning Versenynaptárak

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?